Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2015 13:25 - Антиквар на спомени
Автор: poslednijatcolobar Категория: Изкуство   
Прочетен: 348 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 25.11.2015 13:44


     “Днес се чувствам странно, много странно...” – мислех си, докато се разбуждах и ставах от леглото, - “...всичко е толкова особено и ненатрапчиво, все едно времето е спряло и аз съм отделен от всички проблематични и приятни неща на този свят. Какво се случи вчера? А онзи ден? А по-онзи ден? Като че ли помня само онзи ден! Беше интересен ден, изпълнен със смях, трепети, надежда и приятелство; беше почивен ден. Както винаги първо изслушах няколко “тона” музика... А дали това беше онзи ден – не, та това се случи преди повече от десетина дни! Имахме среща с Боян и компанията както винаги на “Гранд Хотел Й.” в нашия приветлив и любим град Й., точно в 20:00 часа – там, където винаги се чакахме и винаги след това се случваше нещо интересно, нещо вдъхновяващо, което после изпълваше със смисъл нашите усмивки и спомени...аааааа...греша ли или точно тази среща много лошо се обърка. Като че ли се скарахме с Боян, а останалите стояха безучастно! Дали не се опитвах да бъда коректив на хората и ако е така – защо!? Та кой съм аз, че да го правя! Неееее, просто исках една нормална вечер с нормални хора, приятели и когато това не се получеше аз полудявах. Не обичам да ме правят на “маймуна”, а и себе си да правят на “маймуни”... точно пред мен – нееее, това не е никак задоволително! Преди време, всичко беше добре, защото нямаше глупости – все още цялата компания живееше в Й. и никой не си позволяваше за развали деня на своите приятели! Ако си мисли, че може да скача като луд в прилично заведение и след това да му се обадя на другия ден – дълбоко се лъже!”, - в такива размисли потегли сутринта на почивния есенен слънчев ден.

     Излезнах от вкъщи малко предиобед и се запътих към университета – по стар обичай негласните уговорки се случваха именно там, пред ЙУ “Петър Парчевич”. Колко много пъти сме се събирали всички другари там, наведнъж, без каквато и да било среща, случайно или не... Стигнах на площада, пред ЙУ “Петър Парчевич”, беше пусто, оранжево-червените листа се завихряха в малка фуния миниторнадо. Почаках малко, но никой не се появи - “логично за почивен ден”, – си казах и продължих...

     “...онази гадната история с Боян се случи точно преди месец. Вярно! Как не се бях сетил по-рано! Даже точно на тази дата преди месец!” – изведнъж промълвих сам на себе си, гледайки нагоре към небето, докато крачех по Главната улица...

 

        Ей! Сам ли си говориш, Коло? – обърнах се и видях Борис. Беше изникнал отникъде, както само той може.

        Нали съм ти казвал да не ме наричаш Коло!? Мисля, че няма нужда да ти напомням, че се казвам Доброслав! Познаваме се от...

        7 години, да знам, нека майтап да стааа бе, Коло! Накъде така? – живо попита Борис.

        Разхождам се просто, чудех се дали да се обадя на някой авер за кафе, да се видим. Ти разбира се беше един от вариантите, Боре.

        Аз винаги съм един от вариантите! Хи-хи-хи! А Паро Лудия винаги е другия вариант. Дай направо да му звъним и да ходим при него. Със сигурност е някъде по центъра. Не съм се смял скоро. Хи-хи-хи...

        Колко пъти съм ти казвал да не се подиграваш на Паро Лудия! Момчето си има проблеми, Борка!

        Коло, дай да му звъним на смешника и да ходим при него!?

        Не съм в настроение за Паро в момента. По скоро хайде да измислим нещо за вечерта, да се съберем компанията. Отдавна не сме се събирали. Ще викнем и него, и Боян, и Стоян, а пък и някой друг ако искате! Може да отидем в Рок клуба или в “Light House”?

        Ква компания бе, Коло? Стоимен и Миро отдавна са в О. – нали градят кариера убустниците, Паро не можеш го изкараш от тях след осем, аз ще ходя в “Опа Троп” с едни приятели – там ще пее Елка Затварачката, а Боян и Стоян си ги знаеш... Твоите места не ги обичам и не ходя като теб там.

        Е как?! Толкова пъти си идвал и ти е харесвало! Какво да си ги знам, те вярно от парка не излизат, но сигурно ще искат да се съберем в някое приятно заведение.

        Не ми е харесвало, идвал съм заради компанията, а сега като гледам няма такава!, – отсече Борис - Да ходим при Паро, а?!

        Не, аз няма да присъствам, Борка, друг път!

        Добре, чао и лек ден,... Коло!

        Чао, Борка!

 

     Продължих напред, разходката беше най-добрия вариант за такъв прекрасен есенен ден. Минах покрай Рок клуба и изненадващо за самия себе си установих, че вече почти винаги ходя там сам и седя на бара, говоря с полупознатите и бързо си тръгвам. Тогава се сетих, че няма време – трябва да се обадя на Стоян, за да се разберем за довечера.

 

        Ало, здравейте, господин Димитров, как сте днес? – започнах ентусиазирано в типичния си стил към Стоян

        Ооо, здрасти, Добри, добре съм, тъкмо ставам! Какво ново при теб?

        Ами нищо особено, просто исках да ти предложа план за вечерта. Хайде към “Light House” да ходим днес? А разбира се срещата – както традицията повелява - на “Гранд Хотел Й.”, точно в 20:00 часа! Какво ще кажеш?!

        Ами няма да мога за 20:00. Днес имам твърда уговорка с Боян за 20:30 на “Гранд Хотел Й.” – ще ходим в парка, ела ако искаш! Щях да ти звъня след малко, но ти ме изпревари. “Light House” ли?! Работи ли още това място! Не съм ходил там много отдавна. – учуди се Стоян

        Работи, как?! Само че беше в ремонт известно време. Сега е освежено и както винаги много си го обичам – нали дълги години ми беше най-любимото заведение заради живописната гледка към реката, прекрасната музика и старинните географски карти и портретни рисунки!?

        Тях нали ги махнаха преди няколко години, а музиката вече не струва, Добри, но пак ще отидем някой път, защо не?

        Да де, някой път ще отидем, но за днес не става, така ли? Не знаеш ли прогнозата? Очаква се доста силен дъжд вечерта!

        Ние сме свикнали, няма проблем! Няма как за днес - твърдата уговорка си е твърда уговорка! Ако искаш ела! – възторжено отговори Стоян

        Амиии...не знам. Сигурно няма да ми се идва на парка довечера, Стояне. Аз нали знаеш, че много не го обичам този парк!

        Добре, тогава ще се разберем нещо за тези дни да се видим, защото отдавна не сме се виждали, сигурно 5-6 дена?!

        Поне 3 седмици не сме се виждали, Стояне!

        Как лети времето само!

        Да, наистина неусетно. Добре чао за сега и доскоро!

        Чао и лек ден, Добри! Ще се чуем скоро...

 

 

     ...прибрах се вкъщи следобед и се сетих за така наречената “гадна история” с Боян.

Всъщност се сетих не точно за нея, а за много други предишни “гадни истории”, които преди време бяха “забавни истории”, а сега някак си са решили да станат “гадни истории”! Защо ли са станали “гадни” с такова голямо закъснение? Върнали са се във времето и са заели една изкривена позиция – позицията на анормалното държание, на маймунджулъците, на незадоволителното поведение, на развалянето на нечий ден. Но в оригинал тези истории не са били такива...

     Точно в този момент звънна мобилният телефон:

 

        Ало Паро, здравей! Как си приятелю?

        Алооо, Кооолооо! Защо го вдигаш толкова бавно този телефооон? Да няма някоя мадааама при теб? Ааа?

        Не, Паро, няма! Ти как си?

        Доообре съм, защото при мен на кафетооо имааа! Ха-ха-ха! Хайде бързо идвай, че да не избяяягат!

        Няма да мога, досега бях навън, но ако искаш, може да излезем по-късно, вечерта, да отидем в “Light House”, знаеш ли откога не сме ходили там заедно?

        Аз и не искам да хооодя там! Нали знаеш, че не обичам дървении, а само излъскани, вървежни заведееения?! А и какви са тези вечерни излизания, не може ли като хората през деня да излизаш?

        Аз пък много добре знаеш, че не обичам твоите излъскани заведения, Паро, а в момента ми се излиза вечерта! Хайде не ме ядосвай сега и ако няма да се уговаряме нещо - чао и доскоро.

        Доообреее, хайде чао, Кооолооо!

 

.......................................................................................................................................................

 

     “Днес се чувствам странно, много странно...” – мислех си, докато се разбуждах и ставах от леглото, - “...всичко е толкова особено и ненатрапчиво, все едно времето е спряло и аз съм отделен от всички проблематични и приятни неща на този свят. Какво се случи вчера!? А онзи ден!? А по-онзи ден!? А преди седмица!? Като че ли помня само миналата неделя – точно преди седмица – прекрасния топъл почивен есенен ден! ...ако не се лъжа първо изслушах няколко “тона” музика... Като че ли след това излезнах от вкъщи малко предиобед и се запътих към университета – по стар обичай негласните уговорки се случваха именно там, пред ЙУ “Петър Парчевич”. Колко много пъти сме се събирали всички другари там, наведнъж, без каквато и да било среща, случайно или не... Стигнах на площада, пред ЙУ “Петър Парчевич”, първоначално беше пусто, оранжево-червените листа се завихряха в малка фуния миниторнадо; почаках малко и изведнъж отникъде се появи Борис, а след него от различни посоки наизскочиха Боян, Паро Лудия, Стоян, даже Стоимен, Миро, адаша Доброслав и двуметровият женкар Йоаким бяха дошли на екскурзия в Й. – ей така да се разтъжат с града, в който мина студентството им... Ако не се лъжа отидохме в любимото заведение на Паро – точно тогава много ми се ходеше там, а и на всички приятели също. Не се разделихме цял следобед и денят преля във вечер, тъй като имахме да си казваме толкова много – все пак някои от тях вече не живееха в Й.. Като че ли вечерта точно в 20:00 часа минахме триумфално покрай “Гранд Хотел Й.” - както традицията повелява, а след това обходихме Рок клуба и “Light House”! На всички страшно много им се ходеше и на двете места – танцувахме, веселихме се, пеехме, смяхме се и се забавлявахме така както можем само ние ако сме всички заедно! Ако не се лъжа се прибрах вкъщи почти към 4:00 сутринта с двама от гостите – Стоимен и Йоаким, а другите двама гости - Миро и адаша, останаха у Боян. На другия ден се сбогувахме с гостите и те потеглиха за О.. А този спомен вече цяла седмица остава като ден днешен; кога ли мина цяла седмица?” – така си мислех с умиление за миналата неделя, онзи прекрасния топъл почивен есенен ден, с многото листа, когато всички приятели бяха тук!

     ...станах и отидох да видя мобилния си телефон. Време беше да го заредя, защото цяла седмица изкара без зареждане – може би защото не говорех много през последната седмица. Тъкмо сигнализира за празна батерия, когато го включвах в захранването. “Браво на моя телефон – издържа цяла седмица без зареждане!” – се въодушевих аз. Проверих регистъра на приети повиквания – последното беше от Паро Лудия... от миналата неделя следобед, от онзи прекрасния топъл почивен есенен ден, с многото листа...

 

 

30.09.2012г.

гр.Пловдив

 

 

                                                                                                            Атанас Димов



Тагове:   проза,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: poslednijatcolobar
Категория: Политика
Прочетен: 7802
Постинги: 7
Коментари: 10
Гласове: 20
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930